Raganėlės Pipirinos ankstyvojo ugdymo mokyklėlė - vaikų lavinimas žaidžiant (Kovo 11-osios g. 18, Kaunas)

Priežiūra ir ugdymas

„Iš tiesų sakau jums: jeigu nepasikeisite ir nepasidarysite kaip vaikeliai, nieku gyvu neįeisite į dangaus karalystę“ ( Mato 18:3)

Metodika

Vaikai – didieji mūsų mokytojai. Ir kartais programos, sukurtos ir pritaikytos vaikų auklėjimui, skamba labai dirbtinai, nes… mūsų mažieji dar taip arti Dangaus, kai labiau už suaugėlius intuityviai jaučia, kas jiems geriausia. Tėveliai mėgsta klausti: „O pagal kokią metodiką jūs dirbate?“ „O kas sudaro jūsų darželio vaikų ugdymosi pagrindą?“ Man labai patinka nacionalinė ikimokyklinio ugdymo programa „Vėrinėlis“ bei žaidimo idėjos taikymas vaiko ugdymo procese, bet… turiu pripažinti, kad bene didžiausias menas yra išsaugoti vaiko prigimtines charakterio savybes jam augant. Nuolankumą, norą padėti kitam, smalsumą, atlaidumą...

Dienos ritmas

Ritmiškas veiklos kartojimasis darželyje – pagrindas vaiko saugumui. Jis žinos, ko tikėtis iš ateinančios dienos, valandos, minutės, tad galės atsipalaiduoti – ramiai kurti ir žaisti. Tarkim, pirmadieniais ir trečiadieniais – Pipirinos pamokėlės, ketvirtadieniais – popietė su muzikos pedagoge, penktadieniais – vaikų joga ar baseinas. Toks dienotvarkės pasikartojimas formuos gerus vaikų elgesio įpročius, mažins konfliktines situacijas darželyje. Pagrindinė vaikų veikla darželyje yra žaidimas. Tai savotiškas darbas, kurį dirbs visi „debesų pipirai“ kiekvieną dieną, taip bandydami prisijaukinti pasaulį. Rytas prasideda mankštele ir kasdieniu „Ryto rato“ ritualu, kurio metu vaikai dalinasi vakarykščiais įspūdžiais (lavina kalbą), susipažįsta su dienos, savaitės tema. Po „Ryto rato“ vyksta kasdienė auklėtojos suplanuota veikla. Ilgesnį laiką vyraujanti tema (keičiama kas savaitę ar dvi) – puiki proga skatinti vaikų kūrybiškumą, tėvelių integraciją į pažintinį procesą, organizuoti ekskursiją ar išvyką (ta tema), daryti kūrybinį projektą (pvz., mozaiką, koliažą iš buitinių atliekų), o galiausiai viską apibendrinti.

Ugdymas

Pamokėlių metu teikiame pirmenybę integruotam ugdymui. Juk įdomiau mokytis raidelių įtraukiant į žaidimą skaičius (parašyk šešias „K“ raideles), anglų kalbos pradmenis (kokius žodžius, prasidedančius garsu „K“, žinai anglų kalboje: „cat“, „cup“, cucumber“ – žiūrime anglišką paveikslėlių žodyną.), vaidybą (kuriame pasaką apie benamį katinėlį), dailę (raidė „K“ – koliažas, darome darbelį koliažo technika), fizinį aktyvumą (mėgdžiojame, kaip rausiasi kurmis, šliaužia kirminas) ir pan.

Tikslai

Sukurti tokią dvasinę atmosferą darželyje, kad vaikas jaustųsi mylimas ir saugus;
Siekti lygiavertės šeimos ir darželio partnerystės;
Ugdymo procesą organizuoti pagal gamtos ritmą, remiantis lietuviška „Vėrinėlio“ metodine programa;
Puoselėti vaiko prigimtines charakterio savybes; ugdyti bendražmogiškas vertybes remtis „Debesų pipirų“ moralės kodeksu – Dešimčia Dievo įsakymų;
Ugdyti psichines vaiko galias, stengtis suprasti jį, atsižvelgti į jo poreikius; pastebėti vaiko talentus, padėti skleistis jo individualumui;
Saugoti fizinę ir psichinę vaiko sveikatą, tenkinti svarbiausius vaiko poreikius – judėjimo, fizinio ir psichinio saugumo, bendravimo, pažinimo, saviraiškos ir kt. Ugdyti meilę gimtajam kraštui, supažindinti su tautinės kultūros paveldu, įtraukti vaikus ir jų tėvelius į kūrybišką ruošimąsi gražiausioms lietuviškoms šventėms.

Kūrybiška aplinka

„Vėrinėlio“ programoje didelis dėmesys skiriamas vaiką supančiai aplinkai. Neatsitiktinai darželio sienos šviečia dangaus ir saulės spalvomis. Tai mūsų filosofija – dangiškas vaiko širdelės tyrumas (turime jį išsaugoti) ir šildanti, kviečianti augti, smalsauti, tobulėti saulės šviesa (besąlygiška auklėtojos meilė vaikams). Šių dviejų spalvų darnoje vaikai leis dienas… Jei norės judėti – laipios ryškiaspalve laipyne su čiuožyklomis, maudysis burbuliukų baseine; esant geram orui eis sportuoti į lauką (kitąpus gatvės esančią vaikų žaidimų aikštelę). Jei norės piešti, skaityti, muzikuoti – šoks į spalvotą traukinuką, savo vagonėliuose (baldeliuose) vežantį viską: nuo muzikos instrumentų ir dailės priemonių iki mobilios knygelių bibliotekos, stalo žaidimų ar Lego Duplo kaladžių. Vaikų džiaugsmui – laisvas pasirinkimas, ką jie šiandien veiks laisvu nuo pamokėlių metu. Priemonės, esančios veiklos kampeliuose, vaiko saviraiškai realizuoti, intelektui ugdyti – ir pirktinės, ir pačių pasigamintos. Jos tenkins natūralų vaikų smalsumą. Leis žaisti vaidmeninius žaidimus („Namus“, „Šeimą“, „Parduotuvę“, „Teatrą“). Knygų bibliotekėlė mokys pagarbiai elgtis su knyga, pažinti mūsų kraštą, sekti pasakas iš paveikslėlių, didesniems – mokytis skaityti. Statybinis kampelis su įvairaus dydžio Lego kaladėlėmis bei milžiniškomis poroloninėmis geometrinėmis figūromis leis parodyti savo meistriškumą statybų aikštelėje. Grupės vidury bus palikta laisva erdvė judesiui ir tiesiog tingiam pasivartymui ant spalvingo kilimo…

Maitinimas

Maistas yra užsakomas kasryt iki 8.00 val. ir atvežamas į darželį. Valgyti sėdamės prie vieno stalo, kaip ir šeimoje. Prieš pradėdami valgyti, pasakome padėkos žodžius, palinkime vieni kitiems gero apetito. Taip mokomės pagarbaus elgesio su maistu. Valgydamai nesišnekame, ilgai kramtome. Nuo stalo pakylame padėkoję už vaišes. Maitinimas gali būti tiekiamas 4 kartus – pusryčiai, pietūs, pavakariai, vakarienė. (Nuo to priklauso ir maisto kaina – t.y. nuo 1,5 iki 4 eurų.)